Yemek sorunsali

Neden kimse çorbalarımı beğenmiyor? Aslında biliyorum !

Aslında ne gelirse başıma hep iyi niyetimden! Hep yani! Bizim eve arkadaşları davet ederiz mesela Eda’cım çorba yapma derler. Bak klasiktir. Kendime bu imajı nasıl yarattım çok iyi biliyorum ve pişman değilim. Doğum yapınca bir takım şeyler içgüdüsel olarak geliyor ve gelişiyor ama bazı şeyleri de biz olması gerektiği için olduruyoruz. Sebze çorbası takıntısı gibi.… Okumaya devam et Neden kimse çorbalarımı beğenmiyor? Aslında biliyorum !

Yemek sorunsali

Tost 👌

Tost muuuuuuu Demeyin rica ediciiimmm Tost diye burun bükmeyin Neffffiiiisssss bir tostun sırlarını paylaşıyorum. Hafta sonu bizde bir öğün, ki o öğün genelde öğlen oluyor tost ile geçiyor. Bir sorun neden? Çünkü evin anası ve babası tanıştıkları günden beri mükemmel tostun peşindeler... İşte 9 yılın birikimini döküyorum. Tost makinesini çalıştırdınız. O ısınırken içine tost ekmeklerini… Okumaya devam et Tost 👌

Yemek sorunsali

Şeker ve hamur işini nasıl terk ettim?

Vallahi becerdim bunu! Babam sigarayı nasıl bıraktıysa ben de öyle bıraktım şekeri ve hamur işini. Bir anda! Nasıl karar verdim? Bu kararı vereli tam 1 ay oldu. Kendimi zaten gereksiz şiş hissediyordum bir süredir yani görüntüden ziyade bir rahatsızlık vardı vücudumda. Diğer taraftan kafamdaki kendime koyduğum en üst limitteki kiloyu aşmayacağımı sanarken git gide daha… Okumaya devam et Şeker ve hamur işini nasıl terk ettim?

Yemek sorunsali

Çam Yarması Düdüklüm 😋

  Vallahi mutfak dolabımın en üst rafında konumlanmış çam yarması düdüklü tencereme, atsan atılmaz satsan satılmaz gözüyle pis pis baka baka geçirdiğim 8 yıldan sonra...... kendisiyle aşk yaşıyorum. İşte insanoğlu böyle! Önündeki güzelliğin farkında değil. Elindekinin kıymetini bilmez! Peki ne oldu da 8 yıdır yüzüne bakmadığım çam yarması düdüklümü kullanmaya başladım? Esasında ben düdüklü tencere… Okumaya devam et Çam Yarması Düdüklüm 😋

Yemek sorunsali

Kuzu Beyin

Merhabalar; Sakatata olan yaklaşımım Canan Karatay ile tamamen değişmişti. Önceden konusu açıldığında dinlemeye dahi kapalıyken, Canan Karatay'a olan inancım sayesinde sakatat konusundaki yorumlara tamamen açığım artık. Yavuz Dizdar'ı da televizyonda, sakatatın neden bize faydası olduğunu anlatırken dinlememle beraber geçen kış yapabildiğimiz kadar düzenli şekilde ihsanla paça çorbası içmek için özellikle güvendiğimiz ve istanbulda da güvenilir… Okumaya devam et Kuzu Beyin

Yemek sorunsali

Amaranth

    Merhabalar, nasıl geçti tatil? Biz buralardaydık, boşalan İstanbul’un tadını çıkarmaya çalıştık. Tatil döneminde migrosta dolanıyorum, chia tohumu ve kinoa nın yanında başka bir tür tahıl bana bakıyor. Adı amaranth. Ne ki bu diye bakarken ihsan tabii ki de hadi hadi hadi ‘lemeye başladığı için hızlıca düşünerek, raftaki konumundan mütevellit sağlıklı bir şey olduğuna… Okumaya devam et Amaranth

Çalışan anne, Ev düzeni, Yemek sorunsali

Bu aralar neler stokluyorum?

Baya oldu bi 6 ay falan olmuştur herhalde, yemek stoklama konusunda bir yazım vardı. Linkini şöyle koyayım dursun... Bu sefer neler stokluyorum onları yazayım dedim; işe başlamadan önce yaptığım yemek hazırlığı... Öncelikle bol bol bezelye attım dolaba. Kızım sağ olsun eksik olmasın bir oturuşta 1 kg bezelyeyi tek başına ayıkladığı için bezelyemiz çok bol. Abartmıyorum 10… Okumaya devam et Bu aralar neler stokluyorum?

Bebek-cocuk bakimi, Yemek sorunsali

Epi’yi süt içmeye nasıl alıştırdım?

Nasıl yaptım? Gazla 🙂 Çünkü gazla çalışıyor bunlar. Ahahahhaa… Nasılsınız? Keyifler nasıl? Nadiren başarıya ulaştığım anne-çocuk ilişkilerinde, zaferle sonuçlanan bi hikayemi paylaşmak isterim. Ağzına süt sürmeyen çocuğa her akşam süt içme alışkanlığı kazandırdım. Şöyle oldu. Önce ihsanla kendi aramızda şu şekilde konuşmalar yapmaya başladık; senin boyun çok süt içtiğin için mi uzadı – Ben çocukken… Okumaya devam et Epi’yi süt içmeye nasıl alıştırdım?

Yemek sorunsali

Karabuğdaylı Pırasa 😋

Nasıl başlık atsam bilemedim. Asla pırasa ve/veya karabuğday yemeyen koca için mi desem yoksa sağlıklı çocuk yemeklerine alternative arayan anneler için mi desem... Siz seçin 😒 Hemen tarifi veriyorum. Soğanı kavurdunuz Küp küp kestiğiniz havuçları da biraz kavurdunuz Biraz salça Enlemesine kestiğiniz pırasaları ekleyip karıştırdınız Üstüne biraz karabuğday eklediniz Ilık su + yarım limonun suyu… Okumaya devam et Karabuğdaylı Pırasa 😋

Ev düzeni, Yemek sorunsali

Tanıştırayım; AN-DUR-BER😋

Yazmadan önce bir düşündüm yalan olmasın diye ama eminim, İpek fast food zincirlerinden hamburger hiç yemedi. Zaten genelde tencere yemeğini tercih ediyor çocuk. Dolayısıyla bizde tencere yemekleri pişiyor çoğunlukla. Bu arada tchibo’nun şu çayını deniyorum şuanda ve aşk yaşıyorum. Bazı rooibos çaylarında hafif bir acılık oluyor. Bu son derece yumuşak içimli, bayıldım!!!! 😋😋 Ve yine… Okumaya devam et Tanıştırayım; AN-DUR-BER😋