Miniklerle gezme 👣

Çocukla Yüksek Hızlı Tren Denemesi

Merhabalar

Güneşin insanı kandırdığı bir hafta başı bugün.

Camdan baksanız güneş parlıyor ama dışarısı buzzzz.

Geçen hafta aniden karar verdim ve bir sırt çantası + 1 bebek arabası + 1 bebekle YHT’ne binip Eskişehir’e anneme gittim. Kardeşimle organize olduk ve anneme sürpriz yaptık. Amacıma ulaştım da. Annem geldiğimizi görünce öyle bir koştu ki “falımda çıkmıştı” diye bağıra bağıra… çok ama çok komik bir sahneydi. 57 yaşında etine dolgun bir anne düşünün sokağın başından “falımda çıkmıştı çıkmıştı..” diyerek koşuyor. İnanın çok komikti. Daha fazla yazmayayım ben aramız açılmasın :))

Gelelim yolculuğumuza.

Minibüs yolundan Pendik minibüslerine bindim ve Pendik tren garında indim. Engelli arabalarının da binebileceği düz ayak minibüsler var. Onları tercih ettim. Böylece bebek arabasını açık şekilde direk minibüse soktum. İpek’in güvenliği ve rahatı için en iyi yol bu.

Tren garının kapısında indim zaten. Buraya kadar her şey harika. Bir sırt çantası var ve ellerim de boşta bu sebeple gayet rahattım. Sonra canım memleketimin cilvesi ile burun buruna geldim. Daha ilk dakikada! Uzuuuun bir merdiven ve ne asansör ne de yürüyen merdiven var. Aynen eğildim ve bebek arabasını tek başıma kucaklayıp aşağı indim. Daha sonra bilet almak için tekrar üst kata çıkmam gerektiğini öğrenince gıcık oldum fakat danışmadaki bayan üzülme asansör var dedi. Ah Eda dedim asansör varmış bak! Asansöre gittim ve ahahaha  asansör arızalı 😀 Fakat hakkını yememeyeyim o çıkışta yürüyen merdiven vardı ama yalnızca üste çıkıyordu. Yani tek yönde! Neyse üst kata geri çıktım ve üşenmedim minibüsün bizi bıraktığı tarafa yürüyüp o girişte asansör yönlendirmesi yani bir işaret bir tabela olup olmadığına baktım, yoktu! Anlayacağınız gibi aşağı inmek için tekrar bebek arabasını kucaklamam gerekti. Neyse trene biniş tarafına geçtik ve görünce çok sinirlendiğim bir şey vardı. Trene biniş için kaldırımdan mesafe o kadar genişti ki yani şöyle düşünün. Benim sırtımda 8 kg çanta, elimde bebek arabası kucağımda çocuk ile trene binmek için genişçe bir adım atıp iki basamak çıkmam gerek! Neden neden neden bu kadar saçma sapan işler yapılıyor bu ülkede. Daha birkaç yıl önce Bostancı tarafında bir anne 3 yaşındaki oğlunu trene bindirdi ve kendisi o boşluğa düşüp öldü. Bu ülkede böyle bir olay yaşanmadı mı! Sen bu trenleri yeni yaptın neden bunları göz önünde tutarak basamaklar tasarlamıyorsun!

Çok dik ve dar olan tren girişinden geçtikten sonra yerimizi bulduk. Koltuk araları uçağa ve otobüse göre daha genişti. Biz ekonomi sınıfında yolculuk ettik ve trenin içi gayet rahattı. Tam 2,5 saatte Eskişehir’e vardık. Eskişehir garında merdiven falan yok dümdüz. Fakat acil olarak ipek’in bezini değiştirmem gerekiyordu. Kardeşimle buluştuktan sonra garın içine girip bir görevliye bebek bakım odası olup olmadığını sordum ve iptal edildiğini söyledi! Harika! 3 çocuk yapın tabii ama bezini değiştirecek yer bulamayın.

Neyse özetleyecek olursak garlar kötü, trenin içi rahattı. Tren içi ısı da iyiydi. Girişte de dönüşte de ipek’in uyku saatine denk gelecek şekilde bilet aldığım için 2,5 saatin 1,5 saati uyku ile geçti o da iyi oldu.

Yüksek Hızlı Treni tavsiye eder miyim? Tek başınıza veya arkadaşlarınızla falan seyahat ediyorsanız kesinlikle tavsiye ederim. Ama bir şekilde hasta veya engelli veya benim gibi bebekle iseniz tek başınıza çok ama çok zor! Allah’tan ınsanlarımız yardımsever. Bebekliklere yardım teklifi eden çok. Ama buna güvenip de yola çıkamazsınız.

Dilerim ipek’in nesli, daha iyi bir Türkiye’ye büyür

Güzel bir hafta olsun

Sevgiler ❤️

Reklamlar

6 thoughts on “Çocukla Yüksek Hızlı Tren Denemesi”

1. Merhabalar,

22 aylık bir kız annesiyim ve bu hafta sonu hızlı trenle yolculuk etmek istiyoruz.
    Merak ettiğim ve sormak istediğim konu şu, seyahatinizde ipek içinde bir koltuk aldınız mı?
    Kızıma da kendine ait bir koltuk almayı planlıyorum ancak kemer vs. takamayacağı için bu güvenli olmayacaktır. Ancak diğer taraftan kucakta ya da pusetinde de gidemez. Siz ne yaptınız, paylaşırsanız çok sevinirim 🙂

Beğen

1. Merhaba. Ben koltuk almadım cunku trenin bos olacağını düşündüm ve zaten öyleydi. Size tavsiyem ona da koktuk alın. Ve koltuğun kemerine bağlayın. Koltuk araları baya geniş ama bebek arabası sığacak kadar degil. Sizin de Dediğiniz gibi kucakta gidemez.
      Baska sorularınız da varsa çekinmeyin 😊 şimdiden iyi yolculuklar

2. Merhabalar, bende hızlı trenle bebeğim yolculuk yapmayı düşünüyorum. Benim sorum bebek arabasını ne yaptınız, nereye koydunuz?